HUNDÄGARE

Vad är det med hundägare? Så fort man delar något gemensamt (hund) med en främling man går förbi så ska man plötsligt prata och vara social! Svenskar pratar aldrig med varandra, men så fort man har en fyrbenting brevid en så "pouff" - kommer den sociala kunskapen som en tsunami. Missförstå mig inte, hälsa tycker jag man kan göra - men det räcker där!

Varför jag kom och tänka på detta var på grund av att jag precis varit ute och gått med min hund och "blev stoppad" av en pensionär och hennes hund Amelia. Visserligen trevlig hund och så, men jäklar vad hon babblade. Jag vet hela deras livshistoria nu, hennes sons smeknamn, hur hunden föddes, att de har andra hundar och en massa annnat. I 25 minuter stod jag och pratade med henne och under tiden sa jag "hejdå" 3 (!) gånger och hon bara fortsatte. Shit! Jag typ bara skrattade när jag äntligen kunde komma därifrån.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag älskar när folk gör det :D lite mysigt tycker jag :P

2009-05-28 @ 16:29:21
URL: http://malene.blogg.se/
Postat av: Anonym

det hände mig igår skulle ta en snabb lunchrunda med William, tog med ipoden, jag hinner inte gå 50 meter förens vi träffar Williams kompis1, sen går vi lite till och träffar kompis2, sen träffar vi kompis3 sen träffar vi kompis4, slutade med att jag kom riktigt sent till skolan:p haha! hundägare i ett nötskal!

2009-05-28 @ 19:36:33
Postat av: Louise svarar

sv madde: jo, men inte när de snackar i 25 minuter!:P



sv linéa: hahahhaha känner precis igen mig! Helt makalöst!

2009-05-28 @ 20:54:15
URL: http://lojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0