Religiontankar på en lördagkväll

Jag försöker verkligen tona ner mina känslor om religion och faktumet att jag tvivlar på folks intelligens när de uttalar sig om sin religion. Självklart är det ofta extremfall som triggar igång detta, typ israel - palestina som exempel. Jag blir så extremt irriterad och förstår inte hur en jävla människa kan referera till Gud, eller Allah eller vem fan det nu är, när det gäller politik eller till och med människoliv. Är man trogen till sin religion säger man ju aldrig emot uttalanden om att det är vad Gud vill eller när de citerar från koranen, bibeln you name it.

Som sagt har jag försökt visa att jag verkligen tycker det är okej att folk är troende. Självklart är det okej, jag är inte en av de som ska "frälsa" hela världen med det jag tror, men jag kommer aldrig förstå grejen med att vara troende. 90 % av religion leder till skit så som död och sjukdomar. Död - Jihad. Död/sjukdomar - då preventinmedel är en synd.

Läs detta nedan, snälla:

Artikel 7: "Domedagen kommer inte förrän muslimerna bekämpar judarna (dödar judarna), när juden gömmer sig bakom stenar och träd stenarna och träden ska säga O Muslimer , o Abdulla, det är en jude bakom mig, kom och döda honom".

Artikel 8: "Allah är dess mål, Profeten dess föredöme, Koranen dess konstitution. Jihad är dess väg och döden för Allahs sak är den mest upphöjda av dess önskningar."

Fan vad jag tycker det är skit. Det är så jävla pretantiöst med religion och kommer aldrig komma överens med den verkliga världsbilden. naivt. Likaså inlägget jag skrev tidigare om den gravida 9-åringen..

Nej., nu ska jag släppa dessa tankar. Får läsa en elle-tidning eller något;)


Kommentarer
Postat av: Nikals

om du inte visste det så e de sjukaste att Islam bland annat betyder fred och det antyder koranen oxå flera gånger om! och hur fredlig är israel-palestina konflikten?

2009-03-15 @ 00:18:23
Postat av: Louise svarar Niklas

sv: Visste jag inte - och nej, den är inte fredlig någonstans faktiskt!!

2009-03-15 @ 00:26:59
URL: http://lojs.blogg.se/
Postat av: kusin:O

HASHAHAHAHHAHAHAHHA allah min nya polare;P mohahah erkänndu börjarbli lite småreligiös fast dsu inte vågar erkänna;)

2009-03-20 @ 09:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0