6 januari 2009

Så nördig jag känner mig, men jag har verkligen saknat att blogga, haha. Men men, här är superfint - paradis. "Huset" var inte som väntat, det är mer ett rum med kök och balkong, men det är väldigt fint, dock litet. Det ligger 10 meter från havet och 50 m från poolen, det klarar man sig på:) Vädret är också super, solar och badar hela tiden typ.

Nu sitter pappa och jag dock på ett internetcafé och nördar oss med datorerna. Har förresten sett flera Yachts som är bland de största i världen, top 10. Sjuka storlekar. Saint Marteen är den ö som har världens största Yacht-hamn, enormt många båtar finns här. Oj, nu kom en höna gåendes förbi mig, hahah. Igår hade jag lite hemlängtan, eller mest från familjen kanske. Kan bero på att vi bor på varandra och pappa har snarkat två nätter i rad så bara han fått sömn. Inatt har jag sovit ungefär 1 h sammanlagt. Är alltså sjukt trött nu.

Jag har i flera dagar låtsas att jag kan prata franska också, riktigt kul med tanke på att jag alltid blandar ihop "bonjour" och "merci". Ibland när jag ska säga "tack" till någon som hjälpt mig så säger jag "bonjour", hahaha. Fast jag kan inte låtsas så länge med tanke på att mitt ordförråd i franska innehåller fyra ord. Mamma skulle leka fröken duktig för ett par dagar sen:


Jag: - Jag sa bonjour när han hjälpte mig med väskan innan, hahah så bra är jag på franska.

Mamma: Haha, så du sa varsegod istället för tack då.

Jag
: Nej, bonjour betyder goddag mamma!

Imorgon tror jag vi ska åka och bada på lite andra stränder här omkring, såg en sjukt fin igår (måste ta kort!) så dit blir det nog. Vi funderade också på att ta en båt till st: Barths som inte ligger så långt ifrån. På söndag börjar färden hemmåt och vad jag har hört är det -17 i göteborg vilket betyder att det skiljer ungefär 45 grader mellan sverige och här, freezing!

Nej, nu ska jag läsa på mina vänners bloggar och se vad som händer hemma.

 - Pusssss♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0