18 januari

Lite händelser den 18 dagen på året enligt den gregorianska kalendern(347 dagar kvar på året):

1773 - Kungliga Svenska Operan invigs

1919 - Fredskonferensen i Paris inleds (vesaillesfreden)

1955 - Kevin Costner kommer till världen.

1964 - Svenskan Jane Horney, som hjälpt danska judar över till Sverige, försvinner under oklara omständigheter på en dansk fiskebåt i Öresund

1945 - TV-serien "Vi på Saltkråkan", efter Astrid Lindgrens bok, börjar sändas

1991
- Kuwaitkriget: Irak avfyrar åtta scudmissiler mot Israel.


2001 -  En elev skjuts ihjäl på toaletten på Bromma gymnasium.


Idag ska jag träffa madde och kanske carin(?). Ska bli kul att träffa madde med tanke på att det var julmiddagen sist! Nu har jag städat mitt rum som var välbehövt och ska plugga lite snart tror jag. Hade filmkväll igår med david precis som jag ville, mohaha. Jag tvingade han kolla på Good Will Hunting(så fruktansvärt bra!) och han tvingade mig kolla på en skräckis - Shutter. Usch så läskig den var, satt med täcke och kuddar och gömde mig.

 - Glad söndag ( 2:a trettondagsafton)


                                                               
                                                                   för många garderober..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0