TANKAR PÅ EN MÅNDAG

Surfade runt på bloggar innan och hamnade så småningom hos Blondinbella. Hon ska starta någon ny "få bättre självkänsla på 30 dagar"-kampanj. Läste några av kommentarerna och herre min gud så många det finns som mår eller har mått dåligt. Har kollat på kommentarer till liknande inlägg innan på andra bloggar och det bara väller över med kommentarer från mestadels tjejer som skriver att de mår dåligt. Jag tror dock att det finns lika många killar med dålig självkänsla eller självförtroende som tjejer.

Vissa skrev kommentarer som "din blogg är ett stöd i mitt liv" och vissa öppnade verkligen upp sig och berättade saker jag aldrig skulle vågat. Men, good for you att ni vågar! Ja, det här med självkänsla kommer nog förbli ett mysterie för mig för det är ju sällan den stämmer överens med verkligheten. Det räcker ofta med en enda kommentar från "rätt" person att knäcka en person som inte är helt säker på sig själv. En enda kommentar kan sitta kvar hur länge som helst. Det är svårt att se folk i sin närhet ha en totalt vriden självbild och kasst självförtroende för det känns som vad man än säger eller gör är det ändå upp till den personen i slutändan.


min trädgård är fylld av blad från grannens körsbärsträd.

Kommentarer
Postat av: linnea

du louise var det jag syftade på :)

2009-04-28 @ 09:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0