2009

Ligger i soffan med mina rostade mackor och kom och tänka på att det snart blir nytt år. Detta året har verkligen gått skitfort. Vad har jag hunnit med då? Väldigt mycket och väldigt lite kan man väl säga. Vunnit många helt otroliga vänner och förlorat en. Varit i berlin, London, Dublin och Les 2 Alps. En kortvarig sommarflört. Sagt upp mig från mitt första jobb. Varit nära på att förlora de jag bryr mig mest om. Äcklig fylla. Roliga fester. Mindre roliga fester. Bråk med familj. Sköna familjekvällar(singular?). Gråtit. Skrikit. Skrattat så jag gråtit. Skrattat så jag skrikit. Året har inte varit ett dåligt år, ganska bra tror jag. Sommaren var bra, konsekvenserna var inte bra. Delar var bra, andra delar inte. Men, det är väl så det är.

Det är ganska roligt att en vanlig kväll, natt kan ge så mycket hopp och lycka om förändringar och förbättringar till det nya året. Jag är inte en tjej som håller på med nyårslöften, så än så länge har jag inga löften i åtanke men det kanske kommer. Kanske att jag ska våga tycka om någon på riktigt igen? Fast jag känner inget riktigt behov av det, äh jag vet inte. Men, på något vis känner jag att det kommer att bli ett sjukt bra år! Jag menar, jag börjar året med att åka till västindien, sen kommer min favoritlärare tillbaka i skolan, vi tjajjor har planer till barcelona och grekland, jag fyller 18 (!!!), jag börjar mitt sista år på gymnasiet, många andra fyller 18 och ja, förhoppningsvis en massa oväntat! Jag vill bli så lycklig så jag börjar gråta, det saknar jag. Jag tror på att livet blir vad man gör det till så jag får helt enkelt göra nästa år till ett sjukt bra år. Startar onsdagnatt då fyrverkerierna pryder himlen.

 - God kväll.

                                    
                                                         Berlinmuren, "Dancing to freedom" - ligger mycket i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0